Poznat po inovativnim rešenjima još od filma 28 Days Later, kada je koristio digitalne kamere umesto tada standardnog filma, Danny Boyle je sada otišao korak dalje. Umesto klasične profesionalne opreme, Boyle se odlučio za snimanje ključnih sekvenci nastavka – 28 Years Later – pomoću Apple-ovih iPhone 15 Pro Max uređaja. Štaviše, nije korišćen samo jedan telefon, već specijalno konstruisan rig sa 20 sinhronizovanih iPhone-a kako bi se kreirali kompleksni efekti poput tzv. “bullet time” kadrova, poznatih iz franšize Matrix.
„Hteli smo da zadržimo sirovu, uličnu estetiku, ali da to izvedemo na nov način,“ izjavio je Boyle za više medija, objašnjavajući da mu je portabilnost iPhone-a omogućila snimanje u nepristupačnim lokacijama bez ogromne logističke podrške.
Tehnološki gledano, iPhone 15 Pro Max se pokazao kao moćan alat – zahvaljujući mogućnosti snimanja u 4K rezoluciji pri 60fps, ProRes video formatu i dodatnoj opremi koja omogućava manuelnu kontrolu nad ekspozicijom, fokusom i bojama. Ono što je ključno jeste da je film sniman tako da ne izgleda kao da je sniman mobilnim telefonom, već da se koristi njegova fleksibilnost kako bi se postigao specifičan vizuelni identitet, objavio je portal TechChrunch.
Boyleov eksperiment takođe otvara pitanja o demokratizaciji filmske industrije – ako su iPhone-i sada dovoljno kvalitetni da zadovolje kriterijume holivudske produkcije, to znači da nezavisni autori širom sveta mogu da pristupe vrhunskim tehnikama bez milionskih budžeta.
Iako će film kasnije proći kroz standardnu postprodukciju, činjenica da je ključne scene moguće snimiti „iz džepa“ svedoči o brzini kojom se filmska tehnologija menja. Ovaj potez Dannyja Boylea ne predstavlja samo stilski izbor, već i jasan signal da se granice između profesionalne i mobilne tehnologije sve više brišu.